Akupunktur nær Skodsborg

Kroppen kan helbrede sig selv. Det lyder næsten for godt til at være sandt, men ikke desto mindre er det netop det, der sker, når vi behandler med akupunktur nær Skodsborg i vores klinik i Vedbæk.

Til trods for at akupunktur består af at sætte tynde nåle i visse dele af kroppen, virker behandlingen på hele organismen: Indre blokeringer fjernes, kroppen udrenses og organerne styrkes. Dette resulterer i færre smerter og større velvære, hvorfor vores akupunktur tæt på Skodsborg kan gavne mange mennesker.

Naturlig lindring af smerter med akupunktur

Akupunktur er en populær behandlingsmetode i det meste af verden, og denne popularitet kan først og fremmest tilskrives metodens smertelindrende effekt.

Smertelindringen er naturlig, idet virkningen opstår, når kroppens eget morfinsystem påvirkes ved indsættelse af nåle i kroppens akupunkturpunkter. Når nåle placeres i disse punkter, frigives kroppens eget morfinstof, kaldet endorfin, som har en række gode egenskaber: Smertelindring, beroligende effekt samt selvhelbredende virkning. Kroppen begynder med andre ord at reparere sig selv!

Der er tale om en fuldkommen naturlig smertelindring og behandlingsform, og derfor søger mange også mod vores akupunktur nær Skodsborg, når smerter melder sig.​

Sådan foregår akupunkturbehandling

Når vi udfører akupunktur i vores klinik, foregår dette ved, at du som patient ligger på en af vores behandlingsbrikse. Herefter isættes nåle, som skal sidde i huden mellem 25-40 minutter afhængigt af den specifikke lidelse. Der er ikke behov for særlige forberedelser op til behandling med akupunktur. Dog kan det være en god idé at indtage rigelige mængder væsker, så kroppen får optimale betingelser for udskillelse af affaldsstoffer.

Behandling med akupunktur henvender sig til mange mennesker og mange forskellige lidelser. Akupunktur har vist sig at være særligt effektivt som et led i behandlingen af sportsskader eller andre ulykker. Også smerter i muskler og knogler – herunder gigtsmerter, smerter i ryg, lænd, led og nakke – kan lindres eller helt afhjælpes gennem akupunktur ikke langt fra Skodsborg.

Hvor længe varer akupunktur?

Den første gang du kommer i klinikken for at modtage akupunktur, kan du forvente, at behandlingen varer en smule længere, end hvad der fremover vil være tilfældet.

Ved den første behandling har vi nemlig en indledende samtale, hvor vi får talt dine symptomer igennem. Det har stor betydning, at vi har et indgående kendskab til din lidelse, således at vi kan målrette behandlingen. Første behandling varer derfor typisk omkring 30 minutter.​