Få fysioterapi tæt på Skodsborg

Fysioterapi er en behandlingsmetode, der har til formål at forebygge og behandle lidelser i bevægeapparatet, så kroppen er smertefri og fungerer optimalt.

Hos Trørød Fysioterapi er vi med vores beliggenhed tæt på Skodsborg et oplagt valg for dig, som søger professionel og langsigtet behandling af lidelser i kroppens muskler, led, nervesystem eller knogler. Vi tilbyder professionel fysioterapi i vores klinik tæt på Skodsborg, hvor du er i trygge og fagligt dygtige hænder under hele behandlingsforløbet.

Hvad kan fysioterapi behandle?

Fysioterapi er en alsidig behandlingsform, der beskæftiger sig med kroppens bevægelser og funktioner. Bevægeapparatet er omdrejningspunktet for den fysioterapeutiske behandling, og da bevægeapparatet dækker over alt fra muskler til knogler og led og samtidig er tæt forbundet til nervesystemet, er der en lang række af lidelser, der kan behandles med fysioterapi i vores klinik tæt på Skodsborg.

Nogle af de skader, vi typisk behandler, er skader opstået i forbindelse med sport, arbejde og trafikuheld. Skader behøver ikke opstå pludseligt men kan også opstå over tid på samme måde som nedslidning i ryg og skuldre. Muskelstivhed, gigt, spændingshovedpine og gener forårsaget af lammelser, hjerte- og karsygdomme og sklerose egner sig ligeledes til behandling med fysioterapi nær Skodsborg hos os.

Har du et handicap, og oplever du gener og smerter forårsaget heraf, kan vi ligeledes hjælpe – dette gør sig gældende uanset om handicappet er medfødt eller opstået senere i livet.​

Fysioterapi nær Skodsborg med gensidig tillid

Hvis du skal have det optimale ud af fysioterapien, er det afgørende, at du har tillid til os og vores måde at behandle dig på. Tillid er nemlig et nøgleord i fysioterapeutisk behandling, og derfor er tilstedeværelsen af tillid nødvendigt for at opnå det bedst mulige behandlingsresultat.

​Tillid er en stor del af behandlingen, og det vi som fysioterapeuter gør for at sikre, at du har tillid til os, er, at vi med vores professionelle tilgange søger at skabe en behagelig atmosfære, hvor du føler dig tryg. Klinikkens omgivelser er derfor rolige, og vi gør en aktiv indsats for at sikre diskretion, så alle føler sig tilpasse i klinikken.

Udover de fysiske rammer ligger en vigtig del af opbygningen af tillid også i den indledende samtale. Her taler vi sammen om den pågældende skade eller sygdom, og vi lægger vægt på, at du får fortalt din opfattelse af problemet, således at bliver hørt og får indflydelse på behandlingen.

Vi gør desuden altid opmærksom på, at du til enhver tid kan afbryde behandlingen, hvis der skulle opstå smerter, gener eller ubehag – denne mulighed oplever vi, at der skaber tillid mellem os og vores patienter.

Holdtræning som et led i behandlingen

I vores klinik tilbyder vi forskellige holdtræning, hvoraf nogle er tilrettelagt for mennesker med specifikke sygdomme. Vi tilbyder blandt andet GLA:D træning samt holdtræning for Sclerose- og Parkinsonramte mennesker. Desuden kan du altid komme med til holdtræning for at øge din generelle sundhed, mobilitet og kropsstyrke.

I vores klinik er alle velkomne, og vi gør vores bedste for at styrke din krop, uanset om du har været ude for en skade, har en sygdom eller har fået en belastning