Trørød Fysioterapi

Trørød Fysioterapi holder delevist åbent fra den 20.april pga.COVID-19.Husk at alle tidsbestillinger skal være telefonisk aftalt på forhånden inden du møder på klinikken.Prøv at overhold tiden,så der er et minimum af tid i venteværelset.

I henhold til Sundhedsstyrelsen og Danske Fysioterapeuters retningslinjer og anbefalinger er klinikken lukket for hold . Vi opdaterer løbende situationen.

Igangværende patienter vil blive kontaktet omkring nye tider.

Vi anbefaler alle til at følge Sundhedsstyrelsens råd og vejledning.

Find mere information på nedenstående link:

Mvh. Trørød Fysioterapi

​Trørødvej 64, 1. sal t.h. 2950 Vedbæk

Hvad er akupunktur​?

​Akupunktur er oprindelig en mere end 2000 år gammel kinesisk behandlingsform, som anvendes til lindring af såvel smerter som andre symptomer. Ved akupunktur stimuleres bl.a. kroppens egen smertekontrol samt blodcirkulation. Der er forskellige holdningsmæssige og teoretiske tilgange til anvendelsen af akupunktur.

Traditionel kinesisk akupunktur (TCM) hviler på den taoistiske naturfilosofi, hvor akupunktur har til formål at genoprette sundhedstilstanden i kroppen. Altså balancen mellem yin og yang og vores livsenergi (Qi).

​Dette kan ifølge TCM gøres ved at stimulere de såkaldte akupunkturpunkter som ligger på meridianbanerne, som er en slags energibaner, som har et indre forløb ind til organerne.

Den medicinske akupunktur (Med Ac) er bygget på moderne sundhedsvidenskabelige principper og tager udgangspunkt i den bio-psyko-sociale tilgang til kliniske tilstande, herunder klinisk ræsonnering og medicinsk diagnostik, som man kender fra fysioterapi.

​Behandlingseffekter

• Smertelindring
  • Muskelafslapning
  • Øget blodcirkulation
  • Øget vævsheling
  • Afspænding

​Behandlingsmetoder

• Manuel akupunktur
  • Vi arbejder primært ud fra de medicinske principper bag behandlingsmetoden.