Trørød Fysioterapi

Trørød Fysioterapi holder  åbent fra den 20.april pga.COVID-19.Husk at alle tidsbestillinger skal være telefonisk aftalt på forhånden inden du møder på klinikken.Prøv at overhold tiden,så der er et minimum af tid i venteværelset.

I henhold til Sundhedsstyrelsen og Danske Fysioterapeuters retningslinjer og anbefalinger er klinikken lukket for hold . Vi opdaterer løbende situationen.

Igangværende patienter vil blive kontaktet omkring nye tider.

Vi anbefaler alle til at følge Sundhedsstyrelsens råd og vejledning.

Find mere information på nedenstående link:

Mvh. Trørød Fysioterapi

​Trørødvej 64, 1. sal t.h. 2950 Vedbæk

​Hvad gør akupunktur ved kroppen?

​Det er svært at forestille sig, at en tynd nål i huden kan gøre en stor forskel. Men ikke desto mindre er det netop det, der er tilfældet med medicinsk akupunktur.

Det er nemlig videnskabeligt dokumenteret, at akupunktur har en smertelindrende effekt i behandlingen af problemer i blandt andet muskler og led. Hvordan dette hænger sammen, og hvad akupunktur mere specifikt gør ved kroppen, giver vi dig her et indblik i.

Akupunktur øger blødgennemstrømningen

Når akupunkturnåle sættes i visse punkter på kroppen, stimuleres nervesystemet. Påvirkningen af nervesystemet medvirker blandt andet til, at blodkarrene i behandlingsområdet udvides. Når disse udvides, øges den lokale blodgennemstrømning.

Det gode ved øget blodgennemstrømning er, at det fjerner ophobede affaldsstoffer i musklerne. Dette nedsætter inflammationen og gør musklerne mindre spændte.

Akupunktur hjælper kroppen med at helbrede sig selv

Påvirkningen af nervesystemet igangsætter også en proces, der får kroppen til at helbrede sig selv. For nålene påvirker nervebanerne i det behandlede område, og dette får nerverne til at sende signaler op til hjernen. Hjernen reagerer herefter ved at danne endorfiner. Endorfiner er kroppens eget og naturlige smertestillende stof.

Når du oplever færre smerter, får det muskulaturen til at løsne op. Og détte øger dit både fysiske og psykiske velbefindende.

​5 ting, akupunktur gør ved kroppen

Akupunktur sætter således gang i en masse processer i kroppen, der alle påvirker dine muskler, led og dit generelle kredsløb positivt. Udover de netop omtalte processer, gør akupunktur også følgende ved kroppen:

1. Gør dine muskler mindre ømme

2. Styrker dit immunforsvar